روز دیدار

اربعین ۹۶ چند شنبه است
مراسم اربعین چهل روز بعد از واقعه عاشورا و شهادت امام حسین و یارانش برگزار می شود. در روز اربعین میلیون ها مسلمان همراه با دیگر مذهب ها ( مسیحی، ایزدی) به طرف حرم امام حسین علیه السلام پیاده روی می کنند که به بزرگترین گردهمایی در جهان تبدیل شده است.

تاریخ روز اربعین ۹۶ در ماه قمری در روز ۲۰ صفر ۱۴۳۹ است برابر با پنچشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۶ و مصادف با ۹ نوامبر ۲۰۱۷ میلادی می باشد با توجه به اختلاف زمانی ایران و عراق احتمالا روز اربعین در کشور عراق یک روز زودتر باشد.

روز اربعین مصادف با زمانی است که اهل بیت امام حسین علیه السلام یعنی کاروان اسرا، از شام به مدینه بازگشتند و روزی است که جابر بن عبدالله انصاری، صحابی رسول خداصلوات الله علیه واله وسلم، از مدینه به کربلا رسید تا به زیارت قبر امام حسین علیه السلام بشتابد و او نخستین کسی است که قبر آن حضرت را زیارت کرد.

 روز اربعین یعنی چه
اربعین در لغت به معنی چهلم است و در اصطلاح به بیستم صفر سال ۶۱ هجری قمری، تاریخ چهلمین روز شهادت امام حسین علیه السلام امام سوم شیعیان اطلاق می‌گردد.

در منابع معتبر شیعی، درباره روز بیستم صفر به دو اعتبار توجه شده است؛ نخست روزی که اسرای کربلا از شام به مدینه مراجعت کردند و دوم روزی که جابر بن عبدالله انصاری‌، صحابی پیامبر خداصلوات الله علیه واله وسلم از مدینه به ‌کربلا وارد شد تا قبر حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام را زیارت کند.

 

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.